Tuesday 7 July 2015

Melkein aito akateemikko

Toissaviikolla olin Amsterdamissa MARE - People and the Sea -konferenssissa. Köyhä akateemikonalku kun olen, tämä oli vasta kolmas käymäni konferenssi. Ensimmäinen oli viimevuotinen IMCC, josta taisin täälläkin mainita ja jossa olin vain kuunteluvieraana. Viime helmikuussa oli Cambridgessa jokatoisvuotinen Student Conference on Conservation Science, jossa esittelin jo julisteen. Tällä kertaa piti sitten nousta vielä yksi taso, ja pitää oikein esitelmä.

Siellä se esitelmöi. PowerPoint yritti siirtyä itsestään aina seuraavaan kalvoon, joten
näppäimistön äärestä ei rohjennut poistua kovin kauaksi.

Olen perinteisesti ollut kauhusta jäykkänä aina kun on pitänyt puhua julkisesti, varsinkin vieraille ihmisille. Jostain syystä olin kuitenkin paljon vähemmän paniikissa kuin oletin, olisikohan turisteille paasaaminen ruuhessa aiheuttanut jonkinlaista parkkiintumista. Yleisökin hymähteli kiltisti niissä kohdissa joissa oli tarkituskin hymähdellä. Jälkeenpäin kehuttiin mielenkiintoisesta aiheesta ja annettiin vinkkejä miten jatkaa tästä eteenpäin.

Matkaseuran kanssa ehdittiin myös katsastaa hiukan Amsterdamia. Konferenssipäivät päättyivät sen verran myöhään että museot olivat jo kiinni, mutta puistoissa sentään pyörittiin, ja lauantaina käytiin eläintarhassa. Mikä siinä on että isot kissaeläimet pitää aina sulkea pienimpiin häkkeihin?

Amsterdamissa on kummia asioita.


Olin kummien asioiden keskellä.
Kirahvit ovat parhautta.
Tämä kaveri kävi sormeen kiinni, kun zoomailin lähikuvaa enkä hoksannut että sen
nokkahan mahtuu ristikon välistä.
Ehkä kala.

Seuraavaksi työn alla on toivottavasti viimeinen kyselytutkimussetti. Ehkä tästä vielä valmista tulee. Jonakin vuonna.

No comments:

Post a Comment